• Oldeholtpade verliest derby van Olyphia

• Het "Hoekstra-team" heeft vanmiddag de derby tegen Olyphia verloren met 2-3.
    In het begin van de wedstrijd was Olyphia sterker, maar toch kwam de thuisclub na tien minuten op voorsprong.
    Daarna was Oldeholtpade wel sterker en kwam ook op 2-0 en kreeg daarna enkele flinke kansen op meer, maar de ruststand was 2-0.
    Na de pauze had Olyphia een veldoverwicht, maar wist in eerste instantie niet echt gevaarlijk te worden.
    Toen de gasten uit Noordwolde na ruim een uur spelen door een wat gelukkig doelpunt op 2-1 kwamen, kantelde de wedstrijd en kwamen de gasten binnen tien minuten ineens op een 2-3 voorsprong.
    Oldeholtpade was hierna niet meer in staat om nog terug in de wedstrijd te komen en verloor verdiend met 2-3.

Het "Hoekstra-team" begon de wedstrijd met hetzelfde team als vorige week.
    Olyphia begon sterk aan de wedstrijd en was ook voor het eerst gevaarlijk via een kopbal van Marcel de Nekker, maar Mike Maatman wist redding te brengen net voor de lijn.
    Na zo'n 8 minuten werden de gasten weer gevaarlijk, maar de kopbal van Marcel de Nekker bij de tweede paal kon net niet binnen gewerkt worden door Marco Veldmeijer.
    Na zo'n tien minuten werd Oldeholtpade voor het eerst gevaarlijk en direct was het raak door een doelpunt van Wilco Elshof.
    Stefan de Vries gaf een prima pass op Elshof die randje buitenspel door mocht en keeper Groenink omspeelde en raak mikte (1-0).
    Enkele minuten daarna was het al bijna 2-0, maar Wilco Elshof kon een strakke voorzet van Bart Halsema bij de tweede paal net niet binnen glijden.
    Oldeholtpade kwam beter in de wedstrijd en na ruim 25 minuten kreeg Bart Halsema een enorme kans nadat Peter de Vries hem prachtig had vrijgespeeld met een hakbal, maar Halsema mikte vanaf 8 meter naast.
    Toch kwam de thuisclub na ruim een half uur op 2-0 door een doelpunt van Peter de Vries.
    Stefan de Vries nam vanaf links een vrije trap en vond hierbij Peter de Vries die bij de eerste paal koppend verlengde in de uiterste hoek (2-0).
    Nog voor de pauze kreeg Oldeholtpade nog twee goede kansen om op 3-0 te komen, maar Wilco Elshof en Bart Halsema wisten tot twee keer toe dit niet samen uit te spelen.
    Na de pauze nam Olyphia het initiatief, maar in het eerste gedeelte van de tweede helft leverde dit nog geen kansen op.
    Toen echter Chester Paddet na twintig minuten in de tweede helft zijn als voorzet bedoelde inzet pardoes achter keeper Bastiaan Schonewille zag belanden was de spanning weer helemaal terug (2-1).
    Olyphia geloofde er weer helemaal in en Oldeholtpade was in deze fase de kluts helemaal kwijt.
    Vijf minuten na de aansluitingstreffer kwam Olyphia op gelijke hoogte door een doelpunt van Ramon Hankel.
    Hankel profiteerde van slordig verdedigen aan de kant van Oldeholtpade en schoot via een been van Oldeholtpade raak (2-2).
    Bij Oldeholtpade kwam direct hierna Jesper Fischer in het veld voor Stefan Halsema.
    Een minuut later kwamen de gasten uit Noordwolde zelfs op voorsprong door een doelpunt van Dizzy Boer.
    Hij combineerde rond de zestien meter met Kevin Capello en schoot knap raak (2-3).
    Bij Oldeholtpade kwam hierna Maxim Kuiper in het veld voor Peter de Vries.
    Olyphia opereerde in de tweede helft echt als een team en streed voor elke meter, terwijl bij Oldeholtpade de kopjes al snel naar beneden gingen.
    Toch wisten de blauwhemden er in de slotfase nog een klein slotoffensief uit te persen, maar hele grote kansen leverde dit niet op.
    De beste kans was nog voor Wilco Elshof, maar die stuitte op keeper Groenink.
    Marius de Vries kwam hierna nog in het veld voor Stefan de Vries, maar op een inzet van Maxim Kuiper tegen de buitenkant van de paal na kwam de thuisclub niet meer.
    En zo leed Oldeholtpade zijn eerste nederlaag van dit seizoen.
    En hoewel Oldeholtpade de wedstrijd voor rust in het slot had kunnen gooien was de overwinning voor Olyphia zeker niet onverdiend.
    Volgende week gaat het "Hoekstra-team " op bezoek bij Oldemarkt, aanvang 14.00 uur.