• Nieuws vanuit de jeugdcommissie

• Jeugdtrainingen JO7 t/m JO19

Beste trainers, jeugdleiders en leden,

Om te beginnen willen we alle trainers, leiders en andere vrijwilligers weer hartelijk danken voor hun inzet afgelopen seizoen. Het was wat een raar seizoen i.v.m. Corona (Covid 19). Ondanks deze lastige periode hebben we voor onze jeugd toch nog trainingen kunnen verzorgen door de inzet van o.a. Klaas Jongsma, Peter de Vries jr. en de vaste trainers tot alle jeugd onder 11.

Voor komend seizoen is er een vacature uitgeschreven voor een trainer/coach t.b.v. de JO19. Deze trainer zal samen moeten gaan werken met onze hoofdcoach en de coach van ons tweede elftal. Ook zal hij zich enigszins gaan bezighouden met de JO17-1 i.v.m. doorstroom vanuit dat team naar de JO19.

Trainingen pupillen en junioren.

Iedereen heeft als het goed is het trainingsschema voor de jeugd ontvangen. Wij hebben een aantal trainers gevraagd of ze door willen gaan met het geven van trainingen aan de jeugd. Als je er nu niet tussen staat betekent dat niet dat we jullie niet nodig hebben, geef het aub aan als je training wil geven. Als je het aangeeft kunnen we samen kijken of we wat kunnen regelen. Denk bijvoorbeeld samen met een andere trainer of per toerbeurt.

Vanuit de jeugdcommissie zijn we al een tijdje bezig om te kijken hoe we onze spelertjes op niveau kunnen houden of nog beter kunnen worden. Het op niveau houden van onze jeugd is belangrijk. Zij zijn de toekomst van onze club. Klaas Jongsma (hoofdtrainer) en Dirk Bijl hebben aangegeven, na overleg met de JC, bereid te zijn om samen te kijken hoe wij onze pupillen en junioren kunnen gaan trainen om onze vereniging ook in de toekomst op een zo hoog mogelijk niveau te laten voetballen. Dit betekent dat deze twee mannen vanaf komend seizoen waarschijnlijk met regelmaat tijdens de jeugdtrainingen op onze accommodatie aanwezig zullen zijn. Hoe dit exact vorm gaat krijgen weten we nog niet maar met de kennis, voetbal- en training technisch inzicht van deze vrijwilligers denken wij dat we de jeugd en de trainers leuke en goede (hopelijk nog betere) trainingen kunnen gaan geven.

Start trainingen seizoen 2020-2021

We willen half tot eind augustus weer starten met trainen maar weten nog niet precies wanneer de KNVB de competitie weer zal gaan starten, zodra daar meer duidelijkheid over is laten we het meteen weten.

Met vriendelijke groet,

De Jeugdcommissie